Na co zwrócić uwagę przed zakupem pierwszej kolarzówki?

Pierwsza kolarzówka to bardzo ważny sprzęt dla rowerzysty planującego wycieczki na takim pojeździe. Rower ten jest przydatny i sprawdza się naprawdę doskonale. Jest to wyjątkowy sprzęt w dobrej cenie, który daje wiele możliwości osobom lubiącym ruch oraz odpoczynek. Aktywna rekreacja to obecnie standard. Zakup kolarzówki to dobrze wydane pieniądze. Nie ma co do tego wątpliwości. Rower szosowy to dobry zakup, na wiele lat, dlatego należy rozważnie wybrać rower dobrej marki i o wysokiej klasy parametrach, dopasowany do sylwetki użytkownika.

Pierwsza kolarzówka to bardzo ważny sprzęt dla rowerzysty planującego wycieczki na takim pojeździe. Rower ten jest przydatny i sprawdza się naprawdę doskonale. Jest to wyjątkowy sprzęt w dobrej cenie, który daje wiele możliwości osobom lubiącym ruch oraz odpoczynek. Aktywna rekreacja to obecnie standard. Zakup kolarzówki to dobrze wydane pieniądze. Nie ma co do tego wątpliwości. Rower szosowy to dobry zakup, na wiele lat, dlatego należy rozważnie wybrać rower dobrej marki i o wysokiej klasy parametrach, dopasowany do sylwetki użytkownika.

Rama rowerowa jest ważna

W kolarzówce ważna jest rama rowerowa. Kolarzówka powinna mieć mocną i trwałą ramę, która przetrwa różne sytuacje. Jest to podstawowa część jednośladu. Im lżejsza rama szkieletowa, tym lepiej. Najczęściej tworzy się ją z karbonu, czyli lekkiego włókna węglowego odpowiedniego do produkowania podzespołów rowerowych. Jest to popularny materiał, który ma znaczenie i doskonale się sprawdza. Ramy stalowe są już przeżytkiem – zbyt ciężkie, nie dają oczekiwanego komfortu podróżowania, dlatego też są wypierane przez lżejsze ramy karbonowe. 

Dobrze dobrany rozmiar roweru też ma znaczenie

Jazda na źle dobranym rowerze nie jest komfortowa, dlatego należy zadbać o to, by rower miał dobry rozmiar do wzrostu użytkownika. Ważny jest układ napędowy oraz przerzutki. Standardowe są napędy 9-11-rzędowe, a na korbie powinny być 2 blaty. Jednoślady powinny mieć porządny system mocowania pedałów. Może być platformowy lub zatrzaskowy, czyli wpinany. Platformowe to standard, a zatrzaskowe są lepsze. Porządna integracja rowerzysty z jednośladem jest koniecznością. Kierownica oraz siodełko także powinny być odpowiednie, ponieważ mają znaczenie dla komfortu jazdy. Solidny, markowy rower szosowy, czyli kolarzówka, kosztuje więcej, ale są to dobrze wydane pieniądze. Kaski, okulary, rękawiczki oraz pompka rowerowa to akcesoria niezbędne, bez nich trudno byłoby poruszać się na takim rowerze. Ochrona głowy rąk oraz głowy ma znaczenie podczas jazdy takim rowerem. 

Sportowy rower, czyli kolarzówka

Kolarzówka jest rowerem profesjonalnym, sportowym. Dobór rozmiaru jest przeprowadzany na podstawie długości nóg rowerzysty. Do pojazdu należy przymierzyć się w butach, stając w rozkroku przy ścianie i mierząc odległość kroku od podłogi. Najlepiej, gdy przyszłego kolarza zmierzy druga osoba. Prawidłowy dobór roweru jest najważniejszy. Na zbyt niskim rowerze człowiek się garbi i cierpi na dyskomfort. Za wysoki rower to problemy z sięganiem do pedałów. 

Rower szosowy można już kupić za około 3000 złotych, jest to dość przystępna cena. Jednak lepiej dodać 1000 czy 2000 złotych, aby uzyskać lepszy pojazd. Kiedyś kolarki były wyłącznie dla sportowców. Dzisiaj takimi rowerami porusza się coraz więcej osób, czerpiąc przyjemność z takiego ruchu. Wycieczki kolarkami są popularne wśród osób w różnym wieku. Wybór kolarek też jest coraz większy, dlatego nie ma większego problemu z takim zakupem. Niektóre pojazdy można nabyć na raty, co pozwala oszczędzać budżet domowy i rozłożyć wydatek na co najmniej kilka czy kilkanaście mniejszych kwot. Jest to dobre rozwiązanie i coraz bardziej popularne.