Zawodnicy Kross Racing Team będą ścigać się na nowych ramach - 1 2024

Zawodnicy Kross Racing Team będą ścigać się na nowych ramach

Największy polski producent rowerów Kross zaprojektował nową ramę modelu wyścigowego zespołu Kross Racing Team. Rower Level B+ jest teraz jeszcze lżejszy, a komponenty renomowanych marek gwarantują jego niezawodność w najtrudniejszych warunkach.

Prace nad konstrukcją roweru rozpoczęły się pod koniec września 2014 roku. Projektantom z zespołu Research&Development od początku zależało, żeby model był spójnym z designem marki i DNA KROSS. Jednak najważniejszym celem było stworzenie takiej ramy, która spełni oczekiwania zawodników KRT i da im przewagę nad konkurencją w drodze na podium. Od lat kolarze swoim doświadczeniem wspomagają zespół R&D, weryfikują w terenie ich projekty i są najlepszymi testerami nowego sprzętu.

Kross_Level_B_Fot_Piotr_Staron

Geometria roweru nowego Levela B+ została dostosowana pod bardziej techniczne trasy Pucharu Świata. Skrócenie długości tylnego trójkąta pozwala na osiągnięcie lepszej zwrotności. Zgodnie z sugestiami zawodników KRT, złagodzono kąt główki, aby rower prowadził się pewniej na zjazdach. Jednocześnie skrócono samą główkę w celu obniżenia pozycji kolarza i zwiększenia docisku przedniego koła. Wyostrzony kąt podsiodłowy ma pomóc zawodnikom uzyskiwać wyższą kadencję.

Rower_KRT_Level_B_Fot_Piotr_Staron

Konstrukcja jest niezwykle lekka, sama rama waży 970 g, a dzięki przemyślanemu ułożeniu włókien w newralgicznych miejscach i specyficznym kształtom, konstruktorom udało się zwiększyć jej sztywność o 15% w główce steru, o 6% w tylnym trójkącie i o 3% przy suporcie. Wprowadzone zmiany umożliwiają bardziej precyzyjne prowadzenie roweru oraz zwiększają efektywność transferu mocy zawodnika, czyli osiągnięcia większych prędkości podczas wyścigu.

Rower_detale_Fot_Piotr_Staron

Rower wyścigowy KRT oprócz nowej ramy zbudowany będzie na niezawodnych i bardzo lekkich podzespołach SRAM oraz karbonowych kołach DT SWISS. Za amortyzację odpowiadać będzie topowy widelec Rock Shox’a – SID. W wypadku roweru seryjnego dla klientów będzie to Rock Shox RS1. Kolejny rok KRT korzystać będzie z opon Schwalbe, które oprócz tego, że zapewniają bardzo dobrą trakcję, są przy tym najlżejsze i bardzo wytrzymałe. Do uzyskania bardzo niskiej masy całego roweru wykorzystano ultralekkie komponenty Tune’a, które testowano w ubiegłym roku.

Unikalne_malowanie_roweru_Fot_Piotr_Staron

Na modelu z nową ramą zawodnicy KRT będą startować podczas najważniejszej imprezy sportowej tego roku w Brazylii, a także w kolejnym sezonie. Rower, na którym walczyć będą o najważniejsze laury, dostępny będzie dla każdego u dealerów Kross.

Prezentacja_roweru_na_MS_MTB_Fot_Piotr_Staron

FOT: Piotr Staroń

Dodaj komentarz