Scultura 6000 – „Najlepszy lekki rower 2016” wg „Cycling Weekly”

Merida Scultura 6000 została nagrodzona prestiżowym tytułem „Najlepszego lekkiego roweru 2016” przyznanym przez magazyn „Cycling Weekly”. Ukazujący się od 1891 roku brytyjski tygodnik jest jednym z najważniejszych rowerowych i kolarskich czasopism świata. W swoim teście przyznał Sculturze 6000 9 punktów na 10 możliwych.

Obejrzyj video z prezentacją Scultury 6000 jako „Najlepszego lekkiego roweru 2016”: 

Poniżej znajduje się przetłumaczona treść artykułu „Cycling Weekly”(nr z 26 listopada 2015 r.), który uzasadnia wybór Scultury 6000 jako „Najlepszego lekkiego roweru 2016”.

„Ultralekka Merida Scultura w wersji 2016, która miała swoją premierę tuż przed Giro d’Italia, zapewniła już zwycięstwo etapowe w wielkim tourze. Poprzednia wersja tego modelu pochodzi z 2012 r., a nowa odsłona roweru wykonuje wielki krok naprzód w kilku kluczowych obszarach. Dlaczego uznaliśmy go za najlepszy lekki rower roku?

Rama

Rama została stworzona z 400 osobnych części karbonu, których złożenie w całość zajęło ok. 14 godzin pracy 30 różnych osób. Haki ramy są również wykonane z karbonu, a jej wersja Team waży 800 g w rozmiarze 56 cm. Efektem współpracy z grupą Lampre-Merida jest agresywniejsza geometria nowej Scultury, z niżej umieszczonym kokpitem i dłuższą górną rurą. Wcześniej zawodowcy używali bardzo długich mostków i wybierali mniejsze rozmiary ramy, żeby uzyskać odpowiednie dopasowanie. Przeprojektowanie ramy zbliżyło ją do Reacto, roweru aero Meridy.

Specyfikacja

Komponenty to w większości Shimano Ultegra, do tego własne hamulce Meridy, korba FSA Gossamer i koła Fulcrum Racing 7. Podstawowe koła spełniają treningowe wymagania, ale z pewnością nie dorównują potencjałowi najwyższej jakości ramy.

merida_new_scultura_detail_02.jpg_2505

Jazda

Wskocz na Sculturę i od razu zapragniesz wziąć ją na wzgórza. Wstań z siodełka, a pogna jak koziorożec alpejski w górę stromych zboczy. Jest jednak równie sprawna, pędząc w dół. Znakomite prowadzenie to zasługa krótszej bazy kół i niżej osadzonego środka ciężkości – suport jest umiejscowiony 5 mm niżej niż w Reacto. Chociaż rower jest wyjątkowo sztywny i lekki, miło nam poinformować, że nie poświęcono przy tym komfortu. Tylny hamulec jest zintegrowany z ramą i umieszczony pod suportem dla zapewnienia większej elastyczności górnych rur tylnego trójkąta. Choć rower wyposażono w 25-mm opony, bez problemu zmieści także 28-mm ogumienie. Krótko mówiąc, możesz komfortowo jeździć na tym rowerze przez cały dzień.

Wartość

W całym zestawie chodzi o ramę. Jeśli miałbyś kupić Specialized S-Works Tarmac, sama rama z widelcem będzie kosztować 2 900 funtów. Na dodatek rama Scultury jest znacznie lżejsza i w tej cenie [2300 funtów w Wielkiej Brytanii, 11 990 zł w Polsce – red.] trudno znaleźć kompletny rower z tak dobrą ramą. Wymiana hamulców i kół zmieni Sculturę w prawdziwy superrower.

Ocena

Rama – 10, specyfikacja – 8, jazda – 9, wartość – 10

Ocena całkowita – 9”.

Źródło zdjęć: Merida Polska, cyclingweekly.co.uk, BettiniPhoto

Dodaj komentarz