Prowadzenie sklepu internetowego z rowerami to dla cyklistów połączenie pasji z biznesem. Dzięki eksperckiej wiedzy związanej ze sportem możesz efektywnie sprzedawać w sieci rowery, części i akcesoria. Jednak w celu generowania prawdziwych zysków, potrzebujesz nie tylko branżowych informacji, ale i umiejętności z zakresu e-commerce. Dzisiaj specjaliści z platformy sklepowej Sky-Shop radzą jak prowadzić sklep internetowy z rowerami i osiągnąć sukces.
1. Zadbaj o oprawę wizualną sklepu internetowego
Konsumenci w Internecie kupują oczami. Ta zasada tyczy się absolutnie każdej branży, w tym rowerowej. Tylko kilka pierwszych sekund decyduje o tym, czy odbiorca zostanie w sklepie internetowym i zapozna się z Twoją ofertą. Dobre pierwsze wrażenie zrobisz atrakcyjną grafiką witryny. Dzięki niej zbudujesz również swoją wiarygodność. Jeżeli nie stać Cię na indywidualne rozwiązanie, w Sky-Shop możesz dostosować szablon graficzny do swoich wymagań za pomocą webmasterskiego edytora. Każda ze skórek jest responsywna czyli dostosowana do urządzeń mobilnych. W dobie mobile commerce, ta funkcjonalność jest niezbędna. Pamiętaj również, aby odpowiednio „obrandować” swój sklep internetowy. Najlepiej, aby oprawa wizualna strony była tożsama lub zbliżona do kolorystyki loga firmy.
2. Przygotuj unikalny opis produktu
Dobrze skonstruowany opis produktu potrafi znacznie zwiększyć sprzedaż. Skoro klienci nie mogą zobaczyć towaru na żywo, to chcą chociaż dowiedzieć się o nim jak najwięcej. Ponadto unikalność treści przyczyni się do większej optymalizacji sklepu pod kątem SEO. Istotne jest, aby tytuły przedmiotów i opisy zawierały słowa kluczowe, które jak najlepiej będą je charakteryzować. Ułatwi to Internautom wyszukiwanie, a Tobie pozycjonowanie e-sklepu. W tytule i treści karty produktowej powinno się znaleźć:
- Nazwa producenta
- Model
- Typ produkty
- Kolorystyka i inne wyróżniające właściwości.
Zobacz jak, sklep internetowy z rowerami Pamirbike, działający na oprogramowaniu Sky-Shop, skonstruował poprawny tytuł produktu.
Aby jak najlepiej scharakteryzować towar, możesz podzielić tekst w opisie na dwie części. W pierwszej zamieść ogólne dane, zalety przedmiotu oraz możliwości jego zastosowania. Wytwórz w konsumencie potrzeby posiadania Twojego asortymentu poprzez posługiwanie się językiem korzyści. Natomiast w drugiej części opisu wstaw specyfikację techniczną. W przypadku rowerów powinieneś również zamieścić tabelkę rozmiarów, która ułatwi zakupy oraz zmniejszy liczbę zwrotów.
O czym jeszcze powinieneś pamiętać? Przede wszystkim o tworzeniu unikalnego contentu! Częstym błędem popełnianym przez właścicieli sklepów internetowych, w tym e-biznesów z rowerami, jest przeklejanie opisów produktów z hurtowni czy od producenta. Skutkuje to gorszą pozycją w wyszukiwarkach przez zjawisko Double Contentu. Dlatego sam wykreuj unikalne charakterystyki przedmiotów. Zamieść także wiele profesjonalnych zdjęć towaru, tak by klient mógł zobaczyć go w pełnej okazałości.
3. Zaproponuj wiele form wysyłki
E-konsumenci mają różne preferencję w zakresie dostawy produktów. Dlatego powinieneś odpowiedzieć na ich oczekiwania i zaproponować różne formy wysyłki. Standardem w każdym sklepie internetowym jest dostawa kurierem i Pocztą Polską. Zaufanie wzbudza także odbiór osobisty. Aby zachęcić odbiorców do finalizacji transakcji warto zaproponować jedną darmową formę wysyłki lub dostawę gratis powyżej określonej kwoty zakupów. Spójrz na możliwość w internetowym sklepie rowerowym Pamirbike.
4. Postaw na kompetentną Obsługę Klienta
Wykorzystaj swoje doświadczenie i pasję związaną z jeżdżeniem na rowerze do prowadzenia sklepu internetowego. Pokaż klientom, że jesteś ekspertem w branży, doradzaj im kompetentnie. Ponadto bądź zawsze dostępny w godzinach funkcjonowania sklepu, które wyszczególnione są na stronie. Profesjonalizm wzbudza zaufanie u odbiorców. Internauci pamiętają e-sklepy z dobrą Obsługa Klienta, wracają do nich i polecają je innym. Czynnik opiniotwórczy jest istotny w budowaniu wiarygodności e-biznesu i systemu polecania.
5. Promuj swój sklep internetowy
Na rynku jest wiele sklepów internetowych z rowerami. Dlatego powinieneś zadbać o to, aby e-konsumenci zobaczyli Twoją ofertę, a następnie wybrali ją i sfinalizowali transakcję. Efekty te osiągniesz dzięki promocji sklepu internetowego. Najpierw postaraj się, aby Twoje produkty były widoczne w wyszukiwarce. Zrobisz to nie tylko poprzez optymalizację treści, ale i profesjonalne pozycjonowanie. Powinieneś również prowadzić branżowego bloga, na którym wykreujesz się na eksperta. Warto również pokazać się w mediach społecznościowych. Absolutnym must have dla sklepu internetowego z rowerami jest posiadanie fanpage’u na Facebooku. W swoich kanałach udostępniaj interesujące artykuły, zdjęcia, infografiki, konkursy, testy rowerów i inne.
Informuj również odbiorców o promocjach oraz specjalnych ofertach.
Otwórz głowę i wymyślaj nowatorskie metody reklamowe. Twórz społeczność wokół swojej marki!
Już dzisiaj możesz realizować swoją pasję i zarabiać pieniądze, prowadząc e-bisnes z rowerami. Wystarczy, że założysz sklep internetowy w Sky-Shop. Wszystkie niezbędne funkcjonalności i integracje otrzymasz w cenie niskiego miesięcznego abonamentu. Testuj e-sklep przez 14 dni za darmo! A może, już prowadzisz e-biznes, ale chciałbyś „przesiąść się” na oprogramowanie, które spełni Twoje oczekiwania? Sprawdź nas, codziennie przenosimy sklepy na platformę Sky-Shop.
[su_label type=”important”]Artykuł Sponsorowany[/su_label]