BMC Roadmachine w nowej odsłonie

Szwajcarska
marka BMC przedstawiła odnowione rowery szosowe Roadmachine. Jak tłumaczy
producent, w modelach tej serii endurance udoskonalono wiele różnych elementów.
Nowe rowery BMC Roadmachine wyróżniają się m.in. jeszcze lepszą wydajnością
oraz zwiększonym stopniem integracji poszczególnych komponentów.

W
nowej kolekcji na 2020 r. BMC proponuje m.in. odnowioną i udoskonaloną serię
szosowych rowerów endurance – BMC Roadmachine. Szwajcarski producent postawił
sobie za cel osiągnięcie w tych modelach jeszcze większej wszechstronności,
przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych i stopnia integracji.

Kolarze szosowi jeżdżą teraz dalej, dłużej i
na wyżej położnych trasach niż kiedykolwiek wcześniej. Wielu kolarzy jeżdżących
na rowerach endurance pokonuje w swoich podróżach wielkie odległości, w różnych
regionach i państwach, oraz bierze udział w epickich startach, które w praktyce
oznaczają całodzienne przygody. Równocześnie takie wydarzenia są coraz bardziej
ekstremalne i obejmują wyzwania pełne zróżnicowanych warunków, dłuższych
dystansów oraz często także wspinaczki. Aby sprostać takim wymaganiom,
chcieliśmy stworzyć rower endurance, który jest nie tylko dobry do jazdy na
każdym rodzaju nawierzchni drogowej, od gładkiego asfaltu po bardziej nierówne
drogi czyi bruki, ale również taki, który będzie błyszczał wtedy, gdy droga
prowadzi pod górę
” – mówi starszy manager ds.
produktów szosowych w BMC Switzerland, Mart Otten.

Technologie
gwarantujące płynność jazdy

Kluczowym
elementem odnowionego Roadmachine jest udoskonalona pod względem wytrzymałości
rama z włókien węglowych klasy premium. Projektanci znów zdecydowali się na
wykorzystanie obniżonych górnych rur tylnego trójkąta, co pozytywnie wpływa na
jakość jazdy. Zastosowano autorską technologię Tuned Compliance Concept (TCC),
którą odpowiednio zmodyfikowano pod kątem specyfiki endurance – poprawiona
konstrukcja z włókien węglowych zapewnia optymalne ugięcie na trudnych i
zróżnicowanych nawierzchniach szosowych. Jednocześnie zachowano wysokie
parametry dotyczące transferu mocy, a całość wyróżnia się wciąż niską wagą.
Dzięki technologii TCC Endurance rama, widelec i sztyca w kształcie litery D
pracują niczym jeden element i gwarantują płynność jazdy. Poza nową ramą ze
zoptymalizowanym układem włókien węglowych, Roadmachine to także m.in.
geometria cechująca się właściwościami odpowiednimi zarówno na pokonywanie
szybkich zakrętów szosowych, jak i jazdę po nawierzchni gorszej jakości.

Rama
w nowym Roadmachine jest lżejsza, sztywniejsza i ma lepsze parametry dotyczące
tłumienia drgań. W celu poprawy możliwości przyspieszania sztywność suportu zwiększono
o 5 proc., podczas gdy sztywność skrętna (boczna) wzrosła o 20 proc. Dzięki
temu sterowanie jest precyzyjniejsze i bardzo mocno zbliżone do tego znanego z
rowerów czysto wyścigowych. Duże znaczenie dla kontroli przy dużych
prędkościach ma ponadto zwiększenie o 10 proc. sztywności widelca. Jak wylicza
producent, jednocześnie właściwości odnoszące się do tłumienia drgań zostały
poprawione o 25 proc. w porównaniu do poprzedniej generacji Roadmachine.

Szosowa jazda w stylu endurance uległa
zmianom, dlatego zaczęliśmy pracować nad odnową Roadmachine i tym, by
udoskonalić tą sprawdzoną konstrukcję i dać kolarzom możliwie jak najlepszy
rower. Doszliśmy do wniosku, że nowy Roadmachine powinien mieć niższą wagę
całkowitą, a transfer mocy powinien być poprawiony i zoptymalizowany pod kątem
wydajności na podjazdach. Aby osiągnąć te cele, musieliśmy przeprojektować
ramę, która musiała stać się sztywniejsza i lżejsza, bez wpływu na tłumienie
drgań w określonych obszarach. Po osiągnięciu tych celów możemy z dumą powiedzieć,
że ogólna wydajność Roadmachine wyraźnie wzrosła
” – dodaje Mart Otten.

Doskonała
integracja kokpitu, idealne dopasowanie

Jak
przekonuje producent, Integrated Cockpit System (ICS), czyli autorska
technologia BMC, potwierdza, że idealne dopasowanie oraz elegancka i
aerodynamiczna estetyka nie muszą się wykluczać. W efekcie kolarze jeżdżący na
nowych rowerach Roadmachine mogą optymalnie dopasować rower do swoich potrzeb –
poprzez wykorzystanie systemu ICS, który oferuje zróżnicowane rozmiary mostka.
Jednocześnie kable są nadal prowadzone wewnętrznie, co pozytywnie wpływa na
wygląd kokpitu. Mostek ICS jest dostępny teraz w ośmiu różnych rozmiarach (od
55 do 130 mm), w wariantach 0 lub -12 stopni, a także z niskim albo wysokim
ustawieniem górnego stożka. Możliwości regulacji i dopasowania pozycji kolarza
nie wpływają przy tym negatywnie na konserwację roweru. Jak zaznacza
szwajcarska marka, jest wręcz przeciwnie, bo zastosowane technologie gwarantują,
że miejsce ulokowania kabli zapewnia trwałość i odporność na wodę.

Wszechstronność i
wydajność – bez kompromisów

Nowy
BMC Roadmachine zapewnia również duży prześwit – konstrukcja umożliwia
korzystanie z opon o szerokości do 33 mm. Producent wskazuje, że dzięki temu
rower jeszcze lepiej odpowiada na potrzeby kolarzy preferujących modele z
segmentu endurance. Wśród nowych rozwiązań zwiększających wszechstronność
znalazły się też lekkie, zintegrowane i usuwalne mocowanie błotnika D-Fender
oraz specjalne otwory na górnej rurze ramy, które pozwalają na zamocowanie np.
torby.

Poza zoptymalizowaniem wagi i transferu
mocy, zajęliśmy się także prześwitem, by dać kolarzom większą pewność jazdy po
ciężkim terenie. Temu służyć mogą opony o szerokości do 33 mm, ale też miejsce
na dodatkowe rzeczy oraz dający ochronę przed gorszą pogodą system D-Fender.
Wszystkie te elementy działają razem i tworzą z Roadmachine niezwykle
wszechstronny i wydajny rower szosowy endurance
” – tłumaczy Mart Otten.

Rozmiary i
modele

Nowa seria rowerów BMC Roadmachine obejmuje modele Roadmachine 01 (warianty: ONE, TWO, THREE i FOUR), Roadmachine 02 (warianty: ONE, TWO i THREE) oraz Roadmachine 01 ICS module (zestaw: frameset, ICS Stem, kierownica i sztyca). Ramy są dostępne w sześciu różnych rozmiarach (47, 51, 54, 56, 58 i 61 cm). Sugerowane ceny nowych rowerów wynoszą od 13 790 do 45 690 zł.

Galeria Zdjęć

BMC Roadmachine
w nowej odsłonie (prezentacja wideo):

BMC Roadmachine
– nowe technologie (prezentacja wideo):

Oficjalny dystrybutor rowerów marki BMC w Polsce: https://bmc-switzerland.pl/

Źródło: materiały prasowe

Dodaj komentarz